Eine der spannendsten Arbeiten zum Thema Transformation im Unternehmen. Basiert auf etlichen Jahren Erfahrung und einem ausgeklügelten System. Ich sehe eine Menge Parallelen zu den 70’ern und 80’ern. Speziell Konstruktivismus und Linguistik – die große Betonung der Bedeutung von Sprache. Interessante Case Studies und haufenweise Anregungen aus der eigenen Kiste auszusteigen und Neuland zu entdecken. Verlinkt sich streckenweise sehr gut mit unserem integralen Ansatz. Den es ergänzt und vielfach noch praktische Tiefe gibt.

Aus dem Klappentext:

A proven system for rallying all of an organizations’ employees around a new vision and ideas for making the vision stick

When something at work isn’t going smoothly, managers struggle with what part of the problem to tackle first. Do they start with cost reduction? Or should they go for process improvements first? The authors—who have helped hundreds of companies and individuals change and improve—say spend time and money adjusting the systems in which people operate, rather than targeting people and their performance directly. The authors show that it’s in fact possible to change everything at once—with a focus on making such transformations permanent and repeatable.

Brand-new Introduction written for the paperback edition
Filled with illustrative examples from Northrup Grumman, BHP-Billiton, Reebok, Harvard Business School, and many others
Two experts in the field show how to make major transformations happen

The book outlines a process for engaging all employees to buy-in to an improved vision of an organization’s new and improved future.

mautic is open source marketing automation